Kennis Delen is Kracht!

Business Modelling

Duurzaam ondernemen op basis van nieuwe businessmodellen en verdienmodellen.

Hoe? Ontdek Business Modelling.

Business Lean Startup

Bespaar tijd en geld bij nieuwe of aangepaste producten of diensten bij de realisatie en marktintroductie!

Hoe? Ga naar Lean Startup.

Business Model Generation

Marktpositie en concurrentiepositie verbeteren met de BMG Canvas en BMG Evaluatie tool

Hoe? Bekijk de voorbeelden!

Business Model You

(Her)Ontwerp je loopbaan met je Persoonlijke Business Model en ga blij en gemotiveerd werken.

Hoe? Maak je eigen BMY You canvas!

Lean Startup: Building Faster & Cheaper!

images_001

Is marktonderzoek nu echt dood?

Lean Startup van Eric Ries heeft in de laatste jaren een snelle ontwikkeling doorgemaakt. Een oud principe vanuit ICT werd omgezet en toegepast op bedrijven. En met succes. De ict ‘iteratie’ heet nu de ‘Built-Measure-Learn’- feedback loop. Hiermee biedt de methodologie van Lean Startup bedrijven, of het nu al bestaande of opstartende bedrijven zijn, de mogelijkheid om in een veel kortere tijd producten en diensten op de markt te brengen tegen lagere kosten en die ook nog geheel voldoen aan de behoefte van de afnemers. Mooier kan het niet worden, maar hoe werkt dat dan?

<lees verder>

Business Model Generation: van Lopende Band tot Ondernemer

business model generation

Ontwikkelingen gaan snellen dan de mens kan bijhouden. Voor het kader van dit onderwerp starten we bij de invoering van de lopende band van Ford. Daarbij werd gezegd “je mag elke kleur kiezen, als deze maar zwart is”. Daarmee was de lopende band geboren. Het assembleren van componenten tot een volledige auto volgend een zeer gestandaardiseerd principe. De industrie hierin stond niet stil en al snel werd het mogelijk meerdere kleuren te bestellen.

<lees verder>

Business Model You: Focus op de Ondernemer

BMY head and BY only

 

Ten eerste gaat het Business Model You over de ondernemer zelf. Heeft deze voldoende zicht op zijn eigen toekomstige persoonlijke ontwikkeling. Waar wil de ondernemer over een aantal jaren zelf staan. Ten tweede waar wil de ondernemer met het bedrijf over een aantal jaren staan en past dit in zijn persoonlijke groeiambitie? Wanneer de ondernemer geen of te weinig zicht heeft op de afstemming tussen zakelijke groei en persoonlijke groei wordt het al moeilijk om de onderneming de juiste kant op te sturen en zal de ondernemer in conflict komen met zichzelf.

<Lees verder>

“Why looking at the past to predict the future?”

Het blijkt dat nog veel bedrijven (mensen die er werken) naar het verleden kijken om zo de toekomst te voorspellen. Maar als nu bijvoorbeeld het model van Uber toegepast wordt op een bedrijf zoals TNT-Post? Betekent dat dan het einde van TNT-Post? Stel je voor dat, net voordat je van het werk weggaat, je telefoon gaat en je krijgt de volgende vraag: “Je buurman heeft net iets besteld bij de Media Markt. Vind je het erg om er langs te rijden en het op te halen.We betalen je daar €5,- voor.”. Voor je buurman zou jet het zelfs voor niets doen en de Media Markt en net bij je om de hoek. Dus je klikt op de “accepteer” knop en ontvangt €5,-……………
Wat is jouw mening?

De nieuwe site

De nieuwe site is nu live!

In de komende periode wordt hier het laatste nieuws getoond.

Laat eventueel een bericht achter voor verbeteringen / opmerkingen.

Bij voorbaat dank!

Back to Top ↑