Diensten

Welke diensten zijn er?

In de diensten die geleverd worden is de ervaring opgedaan in onderwerpen zoals Business Modelling voor bedrijven, zoals business modeling voor personen, zoals business modelling voor teams, zoals startende ondernemers en investeerders opgenomen. Uitgaande van een bestaande dienst kan deze aangepast worden naar eigen behoefte.

Onze diensten

Workshops

Lean Start-up.

De Lean start-up workshop leert je om van de markt te leren en je eerste product of dienst te ontwikkelen die de toegevoegde waarde biedt waar de klant voor wil betalen. Met de Lean canvas, het Experiment board en hypothesen leer je hoe je de afstemming krijgt met je potentiële klanten.

Business Model Generation

De BMG workshop leert je hoe je tot nieuwe businessmodellen kunt komen op basis van een kwalitatieve analyse van je bestaande businessmodel. Zo ontwerp je al snel een aantal nieuwe  businessmodellen.

Lean Scale-up

De Lean Scale-up workshop leert je op welke manier je onderneming door kan groeien. Je leert op basis van marktinzicht hoe je verder kunt groeien in bestaande of nieuwe markten. Je leert je bottlenecks te vinden die je tegenhouden voor deze doorgroei. 

Business Model you

In deze workshop leer hoe je je eigen ontwikkeling kunt sturen naar een loopbaan die gebaseerd is op waar je goed in bent en wat bij je past. Je leert welke toegevoegde waarde je  voor je werkgever, familie vrienden en kennissen realiseert

“Klaar voor de Start?”

Je maakt als startende ondernemer veel keuzes over middelen waar je misschien niet eens over beschikt  om de toegevoegde waarde voor de klant te bieden waar deze voor wil betalen. Dat zijn dus lastige keuzes in onzekere tijden.

Om deze onzekerheid wat te verminderen heb ik de “Klaar voor de Start” inventarisatie ontwikkeld. Een vragenlijst die ik gemaakt heb op basis van de bedrijven en investeerders die ik bijgestaan heb in het starten of funden van ondernemingen. Dit “stoplichtenmodel” geeft aan hoe je er voor staat en op welke onderwerpen verdere uitwerking benodigd is.

“Klaar voor nu?”

Heb jij ook de vraag, na het invullen van het Business Model Canvas, “heel mooi, maar wat nu”? Een veelgestelde vraag en het antwoord kan ik je in ieder geval geven. het boek geeft ook een honderdtal vragen over je businessmodel. Vul je deze vragen met de cijfers in dan weet je nog niets want honderd cijfers geeft nog geen inzicht. Daarom heb ik de BMG Evaluatie tool ontwikkeld. Deze geeft antwoord op de kwaliteit van je businessmodel. 

Hierdoor weet je welke bouwstenen aangepast moeten worden en zo ontstaan nieuwe businessmodellen om nog beter je toegevoegde waarde aan de markt aan te bieden. 

“Klaar voor de toekomst?”

Ben je eenmaal goed gestart met je onderneming en heb je het juiste businessmodel dan lijkt alles goed te gaan. Dat is mooi en vooruit kijken is nog mooier.

Hoe weet je of jouw bedrijf voor de langere termijn kan blijven bestaan?

Om inzicht voor jezelf te krijgen in de continuïteit van je onderneming heb ik een set met vragen samengesteld waarmee je bewust gaat nadenken over de belangrijkste onderwerpen voor de lange termijn en hoe deze op dit moment door jou zijn ingericht. De antwoorden geven je de onderwerpen die je kunt verbeteren voor de continuïteit van je organisatie.

Workshops worden aangeboden in een dagdeel, twee dagdelen en 6 dagdelen of op maatwerkbasis.