Kennis Delen is Kracht!

Kanalen

Kanalen brengen je in contact met klanten en het mooie is dat het klantinventarisatie/ interview je dwingt om al in een vroeg stadium en kanaal naar de klant op te zetten. Jammer genoeg, wanneer je niet in een directe verkoopfunctie werkt, kan het zijn dat het kanaal niet verder komt dan Probleem/Oplossing afstemming. Daarom is het belangrijk om direct aan het begin bij het ontwerpen van de oplossing ook meteen te bekijken welke kanalen het beste ontwikkeld kunnen worden voor het klantcontact.

Hoewel er zeer veel mogelijkheden zijn met betrekking tot de kanalen, vallen er in het begin meteen een aantal af omdat ze niet passen bij een startup, terwijl andere kanalen van grote waard kunnen zijn in latere momenten van de startup.

Karakteristieken voor kanalen bij een startup zijn:

  • Gratis ten opzichte van betaald
  • Inkomend versus uitgaand
  • Direct versus geautomatiseerd
  • Direct versus indirect
  • Terugkerende klanten voor referentie (mont-tot-mond)

Een kanaal om als eerste te realiseren dat tegemoet komt aan alle bovenstaande onderwerpen is  Content Marketing.

Content Marketing maakt gebruik van een combinatie van Inhoud (content) Search Engine Optimization (SEO) en Social Media. In plaats van ‘de perfecte uitgaande boodschap’ te maken, worden incrementeel  (in de tijd groeiend) verschillende aspecten van het vraagstuk en of de oplossing  getest door gebruik te maken van Blogs, White papers en webinars. SEO en Social Media dienen om het bereik van je content te vergroten.

Content marketing is niet gratis, heeft tijd nodig om bekend te worden  en kost inspanning in tijd. Maar wanneer aanslaat  verandert Content marketing van een kostenpost naar een waarde. Het kan zelf het ‘ongelijk voordeel’ worden.

 

Waardepropositie

Waarde- propositie

Inkomstenstroom en Kostenstructuur

Inkomstenstroom en Kosten- structuur

 

Back to Top ↑