Kennis Delen is Kracht!

Klantsegmenten en Vraagstukken

De combinatie tussen de Klantsegmenten en de Vraagstukken liggen zo nauw dat ze in een sectie behandeld kunnen worden.  Daarnaast zijn dit de twee bouwstenen die de ander bouwstenen als het ware sturen.

  1. Klantsegmenten
    Als eerste worden de drie klantsegmenten genoemd waarop een keuze is gevallen om die te benaderen.
  2. Vraagstukken[1]
    Geef nu de drie belangrijkste vraagstukken aan per klantsegment waar mensen in deze segmenten “wakker van liggen” en opgelost willen hebben.
  3. Bestaande alternatieven
    Geef vervolgens aan wat de bestaande alternatieven zijn voor de betreffende klantsegmenten of hoe ze dit vraagstuk nu oplossen of opgelost hebben.  De meeste vraagstukken hebben al wel een soort oplossing. Deze hoeven niet altijd de juiste zijn of introduceren en, tot nu toe, nog onbekende concurrent.
  4. Bepaal gebruikersrollen die contact hebben met deze klant
    Om dit duidelijk te maken wordt gebruik gemaakt van een voorbeeld.

    1. In een blog is de blogauteur de klant en de gebruiker is de lezer.
    2. In een foto service de klant is diegene die de foto’s deelt en de kijker is de gebruiker.
  5. Met de bovenstaande gegevens focus meer op de klantsegmenten en bepaal het specifieke karakter van een prototype klant, die een early adapter is.

 

[1] Het woord “probleem” is hier vervangen omdat het geen juiste vertaling vanuit het Amerikaans naar het Nederlands vertegenwoordigd.

Oplossing

Oplossing

Inleiding

Inleiding

Back to Top ↑