Kennis Delen is Kracht!

Waardepropositie

In het midden van de canvas is de bouwsteen Waarde Propositie. Een van de belangrijkste bouwstenen, maar tegelijk ook een van de moeilijkste om goed te verwoorden.

“Unique Value Proposition: A single, clear compelling message that states why you are different and worth buying.”

– Steve Blank

De waardepropositie is moeilijk om goed te verwoorden omdat de essentie, van wat het product/dienst voor de klant betekent, in enkele woorden beschreven moet worden. Bij website moet dit in enkele woorden op de landingspagina getoond worden. Rekening houdend dat iemand die voor de eerste keer op een landingspagina komt er maximaal 8 seconden blijft maakt het nog lastiger. Een eerste waarde propositie hoeft niet direct de eind waardepropositie zijn. In de loop van de ontwikkeling kan deze nog zeker bijgeschaafd worden.

Ontwikkeling van de waardepropositie.

  • Wees onderscheidend en zorg dat dat onderscheid echt iets uitmaakt
  • Focus op early adopters
  • Focus op de voordelen
  • Kies je woorden zorgvuldig en maak je deze eigen
    • Performance: BMW
    • Ontwerp: Audi
    • Prestige: Mercedes
  • Beantwoord: Wat, Wie en Waarom
  • Bestudeer andere goede waardepropositiesMaak een sterk ‘mission-statement’
  • Een andere nuttige oefening is het maken van een sterk mission statement.
    • Youtube: “Flickr voor video”
    • Aliens (film) “Jaws in space”
Oplossing

Oplossing

Kanalen

Kanalen

 

Back to Top ↑